Sužinokite, ar Jūsų  vaikas  gabus?



Padėk savo vaikui, padėsi ir sau.



 

10  SVARBIAUSIŲ  VAIKO  AUKLĖJIMO  BŪDŲ


 

10  dalykų, kuriuos

Jums  norėtų  pasakyti

 vaiko  mokytojas.

Tobula mama

http://www.tobulamama.lt/index.php?aid=442

Nepaklusnių vaikų auklėjimas

Kas yra netinkamas vaiko elgesys?

  1. Veiksmai  ir  žodžiai, kuriais rodoma nepagarba arba nepaisoma  kitų  teisių.
  2. Atsisakymas bendradarbiauti, kai  vaikas žino, kaip tai daryti.
  3. Pačiam  vaikui ir  kitiems pavojų  keliantis elgesys.

Keturių netinkamo elgesio tikslų išsiaiškinimas

Kaip Jūs  jaučiatės?   Sutrikę, susierzinę

Kokių  veiksmų paprastai  imatės? Pakartotinai prašote, priekaištaujate, barate.

Kaip  vaikas reaguoja? Laikinai nustoja elgtes netinkamai. Po kurio laiko vėl taip elgiasi.

Vaiko tikslas( tokiu elgesiu).  Jis  siekia dėmesio.

Kaip Jūs  jaučiatės?  Pikti, agresyvūs.

Kokių  veiksmų paprastai  imatės?  Baudžiate, priešinatės arba nusileidžiate.

Kaip  vaikas paprastai reaguoja? Nustoja elgtis netinkamai, nepaklūsta arba atlieka ko paprašytas lėtai  ir  atmestinai.

Vaiko tikslas: valdžios siekimas

Kaip Jūs  jaučiatės? Pikti, labai įskaudinti.

Kokių veiksmų  paprastai imatės? Bandote  atsilyginti vaikui, baudžiate.

Kaip  vaikas paprastai reaguoja? Dar dažniau elgiasi netinkamai, bando atsilyginti.

Vaiko tikslas. Keršto siekimas.

Kaip Jūs  jaučiatės? Bejėgiai, pasidavę.

Kokių veiksmų  paprastai imatės? Pasiduodate, pripažįstate, kad vaikui neįmanoma padėti.

Kaip vaikas paprastai reaguoja? Nereguoja arba nesistengia tobulėti.

Vaiko tikslas: nevykėliškumo rodymas, netekęs pasitikėjimo.

4 klasės teksto suvokimo apibūdinimas

Teksto suvokimo

aspektai

Skaitymo  gebėjimų  trumpas  apibūdinimas
Teksto  esmė Atsako į  teksto  suvokimo  klausimus, nusakydamas teksto temą, pagrindinę  mintį ir/ar teksto tikslą.Teksto esmę nusako pateiktu pavadinimu.

Teksto  visuma 

 ir  detalės

Išskiria ir  aptaria pagrindinius ir antraeilius tekste paminėtus veiksmus, faktus, teiginius, įvykius, detales, juos  sieja; randa ir paaiškina priežasties-pasekmės ryšius( tarp įvykių, faktų, veiksmų);atsako į teksto visumą apibendrinančius klausimus.

 Nuomonės/

/požiūriai

Išsako savo mintis apie  perskaitytą tekstą. Pagrindžia savo nuomonę ar išsakytą požiūrį, daro išvadas remdamasis tekste pateikta informacija.

 Veikėjai/

objektai

Apibūdina veikėjus/objektus bei vertina jų veiksmus remdamasis perskaitytu tekstu, konkrečiu teksto fragmentu arba savais žodžiais; išskiria pasakotoją.

 Teksto  pobūdis

Atskiria grožinį ir negrožinį tekstą ir įvertina skirtinguose tekstuose pateiktos informacijos pobūdį( tikrovė ar prasimanymas); skiria grožinių tekstų  rūšis( prozą,poeziją,dramą) ir negrožinių tekstų tipus( laišką, skelbimą, kvietimą ir pan.)

 Kalbinė raiška

Paaiškina tekste pateiktus kalbinės raiškos elementus(vaizdingus žodžius ir posakius, perkeltinės reikšmės žodžius ir posakius, sinonimus,antonimus, palyginimus, kreipinius,sušukimus ir pan.);supranta tekste pateiktų kalbinės raiškos priemonių prasmę.
    Apibūdinimas  parengtas pagal standartizavimo  procedūrų aprašą.

4 klasės matematikos standartizuoto testo vertinimas

Pasiekimų

lygis

Nuo Iki
Nepatenkinams 0 10
Patenkinams 11 21
Pagrindinis 22 33
Aukštesnysis 34 41
   Vertinimas parengtas pagal  standartizavimo procedūrų aprašą.

4 klasės rašymo testo vertinimas

Rašinio vertinimas

Rašymo 

vertinimo

aspektai

Mokinių rašymo gebėjimų trumpas  apibūdinimas
Turinys Kuria  tekstą  atsižvelgdamas į pateiktą  užduotį  ir  įvestį, pateikia ir  išskleidžia  su  dėstoma tema,aptariama problema ir/ar pavadinimu teiginius.
Struktūra Logiškai ir  tikslingai grafiškai atskiria pagrindines teksto struktūrines dalis( kryptinga pradžia, pasakojimo vystymas,išvadų formavimas).

Kalbinė 

raiška

Kuria tinkamą, vientiso stiliaus tekstą, formuluoja mintis sklandžiai, rišliai, aiškiai. Mokinio vartojamas žodynas yra turtingas.
Raštingumas Rašo taisyklingai, estetiškai t.y tinkamai taiko išmoktas rašybos, skyrybos, gramatikos taisykles.
          Vertinimas  parengtas pagal standartizavimo procedūrų aprašą.

Būkite  kantrūs, dėmesingi  ir  patys  geriausi  savo  vaikų  DRAUGAI, bet  ne  draugeliai.


Džiaukitės kiekviena  vaiko  sėkme.


Skatinkite  vaikų   smalsumą, išklausykite  juos.


Jūsų  parama,  deramas pavyzdys, pagalba

 ypač  svarbu  keliaujant  gyvenimo keliu.


Kasdien  Jums  atvertos  mokyklos  durys.


Būkite  sveiki, stiprūs  ir  nuoširdūs.